Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mon-Sat: 8.00-10.30,Sun: 8.00-4.00
Pubblicazioni
Home » Pubblicazioni
PUBBLICAZIONI
  • Temperamento e disturbi di apprendimento nella scuola elementare” Una ricerca svolta in undici diverse scuole elementari dell’hinterland milanese nel periodo novembre ‘94- gennaio ’95. In Laboratorio di Strumenti - rivista di mensile e aggiornamento e didattica per docenti di sostegno. Ed didattiche Gulliver Aprile 2002.
  • L'incidenza dell’emozionalità sui disturbi di apprendimento” in ERREESSE mensile di aggiornamento e didattica per docenti di sostegno, 2002.
  • Tipologie d’intervento dello psicologo scolastico nella scuola dell’infanzia" in PROGETTO TRE-SEI mensile di aggiornamento e didattica per docenti della scuola dell’infanzia 2002
  • L’esperienza del movimento in chiave evolutiva” in Psicomotricità terapia, prevenzione, formazione. N. 28- novembre 2006.
  • Promuovere l’agio scolastico e il successo formativo nella scuola primaria e dell’infanzia” in “Psicologia e Scuola” della Giunti marzo-aprile 2010
  • Il Piano Didattico Personalizzato nella Scuola Primaria” per i DSA inserito nelle Guide didattiche per i docenti “La Fabbrica dei Saperi (4)” “Discipline a Colori (1)” GIUNTI2017.
  • Un’esperienza di Yoga e meditazione nella scuola primaria” rivista online “Psicologia e Scuola” Giunti Dicembre 2019
  • La mediazione dei conflitti nascosti tra i bambini, uno strumento a favore degli apprendimenti. Costruire un gruppo-classe che abbia vita fuori e dentro la scuola”. Rivista online Giunti Gennaio 2020
  • La Dad raccontata dai bambini” La vita scolastica , Ottobre 2021
  • "Un’esperienza di Pedagogia della Gestalt a scuola" Cologno Monzese 2017-2022 International Gestalt Training/ 3° edizione 2022
  • Apri chat
    Hai bisogno di informazioni
    Ciao, come posso aiutarti